Sunday 20 August 2017

Teknik Scalping Forex Terbaik


Teknik Scalping Terbaik yang banyak kita jumpai saat ini adalah dengan menggunakan mínimo 3 indikator, bahkan ada yang menggunakan hingga 7-10 indikator misalnya saja indikator yang digunakan oleh maha guru Suaidi dan mampu menghasilkan lucro hingga 600 perbulan konsisten. Bahkan menurut salah seorang teman saya mengatakan bahwa anak dari bos Suaidi yang masih berumur 12 tahun bisa lucro di forex hingga 2000 selama satu bulan. Sungguh hal yang sangat luar biasa. Namun itu tidak terlepas dari bimbingan ayahnya. Cerita lain yang tidak kalah menariknya dari forum IMT5, salah satu membernya yang bernama Indra yang juga biasa dikenal dengan nama indrascalper, mampu menghasilkan keuntungan sebesar 3000 hanya dalam sehari dari teknik scalpingnya di USDCAD, GBPUSD, EURCHF e yang lucu banyak corretor yang membanned akunnya sehingga Indra scalper saat ini menggunakan nama orang lain dengan keuntungan yang wajar. Dari kedua kisah sukses di atas, saya mulai tertarik dengan gaya trading scalping (hit and run) dengan gaya saya sendiri. Alhasil saya menemukan sebuah metodo atau teknik scalping terbaik menurut gaya trading saya. Berikut kurang lebih tools dan rules-nya: Moeda hanya 1 doang yaitu cross curency antara mata uang Euro dengan Swiss France (EURCHF) Time Frame. 5M (5 menit) Indikator. Bollinger Bands (padrão), CCI, dan RSI (set level 20 dan 80) Jam trading. Bebas pada jam berapa saja anda mau. Abrir COMPRAR jika preço menyetuh garis bawah bollinger bandas, disertai RSI menyentuh nível 20, dan CCI mendekati dasar lembah. Begitu pula sebaliknya untuk abrir VENDER. Pasang target maksimal 5-8 pips untuk setiap entrada. Jika berlawanan arah, lakukan com a média da gama dengan (jarak) dari OP1 sebesar 20 pips (kalo saya menggunakan ordem pendente) dengan jumlah lot yang sama. Ketika OP2 tersentuh (em média), pasang Take Profit (TP) 16 pips por dia OP untuk OP 2 dan pindahkan TP untuk OP1 ke posisi yang sama (perda de corte) untuk OP1. Jangan menggunakan margem lebih dari 10 dari margem total yang anda miliki. Pelajari dulu di demo akun sebelum terjun ke real akun. Demikianlah teknik scalping terbaik gaya saya yang simpel dan sederhana ini. Di samping saya juga menggunakan robot trading. Dan inilah contoh hasil trading gaya scalping forex saya berikut ini tanggal 17 de novembro de 2011 di Salah satu broker terbaik dunia yaitu MasterForex. Jika anda berminat jadi scalper bisa juga menggunakan modelo yang sudah dimodifikasi untuk scalping yang sangat cocok untuk par EURCHF (download di sini), Selamat mencoba teknik scalping terbaik. Conteúdo Adsense. Parte inferior do artigo Se você gosta deste post, compartilhá-lo com seus amigos PeersScalping adalah sebuah cara dalam Trading Forex untuk memanfaatkan situasi pergerakan harga yang sangat kecil. Bagi mereka yang melakukan Trading Forex dengan cara Scalping atau biasa disebut Scalper, keuntungan 10 sampai 15 pontos sehari adalah sudah cukup yang penting adalah stabilitasnya. Bagi para Scalper keuntungan 10 poin adalah lebih mudah mereka dapatkan dalam setiap transaksi yang dilakukan dibandingkan harus mencari 100 sampai 200 poin sehari. Kelebihan dengan menggunakan cara Scalping dalam trading adalah mudahnya mendapatkan keuntungan, pergerakan 10 poins bahkan bisa diperoleh pada saat kondisi pasar sedang sepi. Dalam hal ini yang harus di perhatikan adalah membatasi jumlah transaksi yang dilakukan, sebab seseorang akan lupa karena begitu seringnya mendapatkan keuntungan, harga sewaktu waktu bisa berubah arah dengan cepat, meluncur deras tak terkendali, akibatnya keuntungan yang didapat akan hilang dengan seketika bahkan akhirnya perda yang Didapat. Untuk yang senang melakukan Scalping dalam tradingnya, berikut ini saya coba memberikan sebuah Estratégia Scalping yang cukup akurat dalam memperoleh 10 sampai 20 poin keuntungan, perhatikan gambar di bawah ini: Indikator yang di gunakan: 1. Simpel Moving Average, 13 (Aqua) 2. Média móvel móvel linear, 13 (Kuning) 3. Média móvel exponencial, 5 (Merah) 4. Estocástico, 14,6,6 Cara melakukan transaksi: 1. Lakukan Comprar pada Vela kedua, jika Vela yang pertama melewati 2 garis MA (Aqua Dan Kuning) Perto di atasnya, MA 5 (Merah) memotong MA 13 (Aqua dan Kuning) dari bawah dan Stochastic terjadi perpotongan dari bawah menuju ke atas. 2. Lakukan Vender pada Vela kedua, jika Vela yang pertama melewati 2 garis MA (Aqua dan Kuning) Fechar di bawahnya, MA 5 (Merah) memotong MA 13 (Aqua dan Kuning) dari atas do Stochastic terjadi perpotongan dari atas menuju ke bawah. Lakukan cara ini pada Quadro de tempo M15, dan lihat pada time frame yang lebih besar untuk melihat tendência yang sedang berlangsung (H1 atau lebih), penggunaan Lot yang besar sangat dianjurkan dalam melakukan Scalping. Ingat, penggunaan estratégia apapun tidak akan bisa mendatangkan keuntungan bila dilakukan dengan keraguan dan ketakutan. Tidak ada strategySistem yang 100 Profit. hehehehe --- nak tergelak tgk tajuknya. Bukan pe tak tau nak letak tajuk ape..tapi sejujurnya..hanya ingin berkongsi. Teknik serta ilmu yg tak seberapa ini dengan korang semua. Munkin teknik ini berguna kepada comerciante yg baru berjinak2 dalam dunia forex. Está bem. Aku sebenarnya dah 5 taun mjalan kan kerja pemoretan ni. Então dah2 mcm2 untung n rugi yg pernah dilalui..n serius sampai skrang chateado masih tak berjaya. Hehehehe ni bukti dulu aku tunjukkan kat korang ... 2 taun lepas. Bukan pe sekarang kenangan..heheheh 3 ari daapt 3000usd tapi skarang aku dah tak berani principal besar2. Pontuação principal 10sen 20sen..paling tidak pun 50sen. Tapi serius walau pun kecik. Tapi lau pandai ngan teknik scalping korang boleh dapat 30..40 usd. Lau tak caya korang tgk nii. Ckup laa tu penat aku dok cópia principal e colar. Então skrg dok principal 10 sen 20sen. Boleh laa boh minyak keta. Lanja awek skali skala. Ok..berbalik pada citer tadi. Cara yg aku gunakan ini. Banyak kelebihan 1-tak memerlukan modal besar 2-keuntungan berganda (korg tgk laa screen tuu) 3-resiko margem chamada 4-mcm2 lagi laa keuntungan sampai tak retirar nak citer .. seperti yg sedia maklum..dalam forex..memerlukan teknikal..indicator n berita aku mgunakan sedikit indicator n sedikit ilmu teknikal. Berita aku tak peduli sgt. Kat bawah ni indicador2 yg aku gunakan dalam trading PS TEKNIK N INDICADOR YG AKU GUNAKAN BERASASKAN PAIR EURUSD N SELAMA 5 TAHUN PAIR TU JE YG AKU MAIN N AKU CADANGAN KORANG PUN JGN LAA TGK PAIR LAIN. TGK EURUSD JE. KERANA UNTUK JANGKA MASA PANJANG. KORANG KAN..MASAK NGAN PERGERAKAN TERSEBUT. Indicador bagi aku asas indicador yg penting. 1.mover médias 200,21day 2.zigzag 3.williams percent range 4.fibo fibo auto margem dalam tak sedar cara pengurusan margem juga terlalu penting..bila korang margem chamada semestinya pengurusan margem tak ada..secara simple asas pengurusan (untuk cara Aku laa) saldo 100 usd .. 100 usd trade 10sen 1000 ponto margem chamada 100 usd trade 20sen 500 ponto margem chamada 100usd comércio 30sen 330 ponto margem chamada 100usd comércio 40sen250 ponto margem chamada 100usd comércio 50sen200 ponto margem chamada pergerakan eurusd 100-200 skaliskala 300 Pip sehari ... korang principal 50sen tersalah aberto. Nampak sgt sehari je leh margem chamada. Principal 40sen 2 ari jer margem de chamada. Então bila aku citer mcm tuuu korang certeza nampak betapa bsarnyaaa pengurusan margem. Tapi tak tau la korang dah tau n letak lam pala otak tentang margem tuu .. então bila mcm tuu tentu kiter nak principal cara selamat. Bila nak selamat..ngan modal 100usd tentulaa main 10,20 atau 30sen. - boleh nak principal 50sen 60sen. Tapi itu bukan pengurusan. n aku pasti untung cepat..mampus pun Cepat. Keh keh keh. Ok senang citerr kita nak principal 30sen laa ngan modal 100usd .. bila sebut 30sen. Pengurusan 30sen chatice. Bukan principal 30sen terus - buka primeiro post1 10sen post 2 10sen post 3 10sen jadi kiter trade 30sen dalam 1 masa. Dengan setiap 1post 10senlt - paham. Itu laa secara asas margem. Maknernya andai ada 500usd. Korang pandai2 laaa nak letak 1 postagem berapa ngan kaedah yg aku ajarkan. Itu aku citer ngan 100usd..n yg aku selalu lakukan. (Tak pernah margem chamada. Rugi sikit2 jerr..tapi tak pe. Leh scalping balik hehehe) dalam kaedah aku ngan 100usd boleh je nak aberto 1.00 usd 1 ponto. N aku pernah laku kan. Dalam masa 2 ari aku daapt 500 usd..nanti aku tunjukkan bukti tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Margem pengurus kene ada. Jgn terlalu cepat nak untung aje ..bila sabar sampai masa boleh laa main 1.00usd 1 ponto ni aku tunjuk ngan kiter takder modal ... maaflah..aku tak tau betol salah. Aku hanya cakap kaedah yg aku gunakan. Selama ini. Lulussss. Tentang marginnn. Aku sebenarnya blur ni nak bercerita. Aku try gak laaa terangkan. Bagi yg dah tau tentang kehebatan fibo tak pe laa..aku bercerita pada yg tak tau ape2 tentang fibo. Apenas gunakan fibo n zigzag dah dapat profit cara selamat n cepat. Ok aku boh graf terbaru punya. Grafico grafico 15min ... ok. Pertama. Bila kiter nak trade. Nak comprar ou vender. Então 50 50 kannnnnnn. Maknernya kiter tak leh wak ke putusan - berdasarkan fibo ponto berada di 38.2 - atas 23.6 - bawah 50.0 maka bagai mana kite nak mdapatkan lucro pertama secara scalping..berdasarkan fibo caranyaa andai bar sampai 23.6 - kene vender andai bar samapai 50.0 - kene comprar maka Kiter dah tau kat mana kita nak mula trade. N bila nak tutup trade - tutup trade tersebut. Setelah zigzag pada chart 1min kuar. Tak kira laa rugi atau untung. Bila zigzag kuar tutup teruss. Tapi semestinyaaa pada point tersebut. Korang pasti kan dapat lucro. Korang kene cuba laa sendri. Nak senang gi guna ordem pendente. Pada Point Tersebut. Então terjawap sudah nak compre ou venda. Bila sampai pada tempat untuk compre ou venda ... jgn letak 30sen teruss. Letak 10sen dulu. Bila 10 sen ngah rugi tambah gi 10sen. Insyaallah lau tol2 ponto. 2post tuu leh profit. Itu korang kene belatih sendiri. Aku hanya citer..setakat 10 15 pip tuu senang2 laaa daapt. Resiko pun kurang. Tapi kene ingat. Zigzag kuar. Comércio de tutup. Lau 20sen senang2 daapt 3usd. Heheheheh. Korang tenta laaa. Itu je yg mampu aku cerita. Nanti aku citer skill2 hebat lagi. Tak leh tunjuk gi beb. Keh keh keh. Sambung balik pada pukul 5.30 pagi. Tadi citer tentang chart15minuntuk comércio 1min ni tgk gráfico pada minggu untuk troca hari (boleh tp pada 5min.30min ou 1jam) ps principal scalping jgn ikut pergerankan bar. Contoh bila bar jatuh jangan vende dulu. Sama juga bila naik ,, jgn compre. Tapi kene tau kat mana bar kan berhenti. Bila kite tau bar tu kan bertukar arah. Baru kiter trade..maknernya. Kite kene sentiasa melawan..tetapi pada tempat yg tepat. Nak tau tempat yg tepat. Extra lagi guna fibo laaa. Korang tgk fibo pada chart hari berdasarkan fibo chart minggu. Contoh korang tgk bar 5 ari ke belakang melepasi 38.2. Maknernya step untuk berhenti ialah 50.0 então kiter menunggu untuk comércio comprar pada 50.0 - bila sampai 50.0 letak 1post 10sen. Jatuh lagi tambah lagi 10sen. Jatuh lagi tambah lagi 10sen. Ok. Kerana pengurusan margem yg kite kira2 ngan equilíbrio hanya boleh trade 30sen. Berdasarkan balance 100usd. Lau korang ader lebih lagi..boleh lagi tambah. Está bem. Bila korang mgunakan kaedah ini..paling kurang korang rugi tak sampai 20usd. (Standerdlaa. Trade hari) jgn la tambah post dekat2..kurang2 20pip..tambah 1post .. nah korg tgk sendiri selepas melepasi 50.0. Mana2 bar tersebut takkan terus jatuh..die punya balas kaw2. Yg korang rugi 20usd tadi. Compom daapt 50usd. Untuk tp plak. Kurang2 kuar zigzag 15min ou 30min. Compom. Lucro improvisado. Itu secara asasnya. Korang Kene estuda laa sendiri mgunakan fibo. Lau mgunakan kaedah ini compom 0 chamada de margem. Rugi dulu standerd la. Jgn margem chamada sudahh. Sebab tu pengurusan margem yg mcm aku citerkan tu penting. P lau korg tak paham gak. Korang pakai robot laa senang. Wakkakakkakka. Sambunggg lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nantiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Rebat FBS TERBESAR 8211 Dapatkan pengembalian rebat atau komisi hingga 70 dari setiap transaksi yang anda lakukan baik perda maupun lucro, bergabung sekarang juga dengan kami trading forex fbsasian ----------------- Kelebihan Broker Forex FBS 1. FBS MEMBERIKAN BONUS DEPOSIT HINGGA 100 SETIAP DEPÓSITO ANDA 2. FBS MEMBERIKAN BONUS 5 USD HADIAH PEMBUKAAN AKUN 3. SPREAD FBS 0 UNTUK AKUN ZERO SPREAD 4. GARANSI KEHILANGAN DANA DEPOSIT HINGGA 100 5. DEPOSIT DAN PENARIKAN DANA MELALUI BANL LOKAL Indonésia dan Banyak lagi yang lainya Buka akun anda di fbsasian. ----------------- Jika membutuhkan bantuan hubungi kami melalui: Tlp. 085364558922 BBM. Fbs2009

No comments:

Post a Comment